windowsxp

همانطور که می‌دانید، مایکروسافت از 19 فروردین به بعد رسما پشتیبانی از ویندوز ایکس‌پی را خاتمه داد و این بدان معناست که دیگر قادر به دریافت به‌روزرسانی‌های آن نخواهید بود. اما آیا هنوز برای دل‌کندن از ویندوز XP آماده نیستید؟ خبر خوشی برایتان داریم!

 

راهی 15 ثانیه‌ای وجود دارد تا بتوانید 5 سال دیگر قادر به دریافت به‌روزرسانی‌های ویندوز XP باشید؛ این روشتنها با یک دستکاری در رجیستری ویندوز قابل انجام است.

برای انجام این کار:

از منوی Start، بر روی Run کلیک کنید و عبارت “regedit” را وارد نمایید. وارد مسیر HKLM\Sytem\WPA شده و یک کلید با نام PosReady بسازید. روی کلیدی که ساخته‌اید کلیک کرده و یک DWORD Value ساخته و مقدار آن را یه 1 تغییر دهید. حالا دیگر قادر به دریافت به‌روزرسانی‌ها هستید! چرا که سرورهای مایکروسافت ویندوز شما را به نام XP نمی‌شناسند.

Windows-XP-Registry-Hack

اما حالا که به نام XP نمی‌شناسند، به چه نام می‌شناسند؟ سرورهای به‌روزرسانی مایکروسافت از این پس دستگاه شما را به عنوان یک دستگاه Windows POSReady شناسایی خواهند کرد.

دستگاه‌های POSReady قرار است تا سال 2019 توسط مایکروسافت پشتیبانی شوند. این سیستم عامل مخصوص سیستم‌های نهفته ساخته شده است. خوشبختانه هسته‌ی اصلی این سیستم عامل با ویندوز ایکس‌پی شباهت بسیاری دارد؛ تا این حد که به‎روزرسانی‌های Windows POSReady قابل نصب بر روی Windows XP نیز هستند. این هک رجیستری در ویندوز ایکس‌پی نسخه‌ی 32 بیتی اعمال‌پذیر است.

اگر چه ویندوز ایکس‌پی، 18 سال عمر با عزت داشت و سیستم‌عاملی بود که با وجود سادگی بسیار قدرتمند هم بود و یک موفقیت بزرگ برای مایکروسافت محسوب می‌شد. اما خب با عرضه ویندوز 7 و 8، دیگر از لحاظ امنیتی توان بقا ندارد. پس بهتر است به فکر استفاده از این سیستم عامل برای 5 سال دیگر نباشید و به سیستم عامل‌های جدیدتر مثل ویندوز 8.1 یا حتی لینوکس مهاجرت کنید تا امینت بیشتری داشته باشید!

منبع خبر: farnet.ir