Apple ID یکی از بزرگ‌ترین معضلات کاربران ایرانی محصولات اپل می باشد زیرا بیشتر کاربران اپیلیکیشن ها را در فروشگاه ها و مغازه ها و با Apple ID آنها دانلود می‌کنند و این باعث می شود به دلیل نداشتن رمز Apple ID، با مشکلات بسیاری مواجه شوند. به این ترتیب که برنامه ها آپدیت نمی شود و پس از مدتی کارایی خود را از دست می دهد. یا از آن بدتر افراد سواستفاده گر با ورود Apple ID خود به گوشی فرد و فعال کردن iCloud آنها و اشتراک عکس آنها، از عکس ها و فایل های شخصی افراد سو استفاده کنند. درست است که ساختن اپل آی‌دی  در ایران مشکلات و هزینه بسیاری به همراه دارد امامطمئن باشید ارزشش را دارد. 
وبسایت Geek-Learning ها قصد دارد یکی از روش های ساخت Apple ID با برنامه iTunes را به شما آموزش دهد. امیدواریم مورد استفاده قرار گیرد.
ابتدا آخرین نسخه برنامه iTunes  را از سایت Apple به طریقی که در عکس ها آمده است، دانلود و نصب کنید و برنامه را اجرا کنید.
 
 


*توجه: در طول اجرا و ساختن اپل آی‌دی باید با IP کشوری به جز ایران به اینترنت وصل باشید که برای این کار می‌توانید از برنامه های  psiphon, Freegate, Hotspot Shield, Opendoor و سایر برنامه هایی که IP شما را تغییر می‌دهند، استفاده کنید.

پس از اجرای برنامه روی گزینه iTunes Store کلیک کنید.
 

در این مرحله در آی‌تیونز هستید و باید همه اپیلیکیشن ها و برنامه ها (در دستگاه های جیلبریک نشده) را از این فروشگاه خریداری کنید  که در آی‌فون یا آی‌پد شما با نام AppStore در دسترس است.

روی گزینه Sign In کلیک کنید. پنجره ای برای ورود Apple ID  و پسورد باز خواهد شد ولی چون شما هنوز Apple ID نساخته اید روی Create Apple ID کلیک کنید.
 

 
روی Continue کلیک کنید.

 در این مرحله باید IP غیر ایران و کشور و شهر وصل شده به اینترنت را پیدا کنید.

 کاری که بسیار ساده است. وارد گوگل شوید و واژه My IP Address و My IP Location را جست‌وجو کنید و آدرس شهر و کشور آی‌پی‌تان را تا محله و کوچه بدست آورید. برای مثال: آمریکا، ایالت نیوجرسی، محله Hamilton خیابان ColtsNeck
 

همه ی این اطلاعات باید با IP شمت مطابقت داشته باشد. تنظیمات iTunes به صورت پیش فرض بر روی ایالات متحده قرار دارد پس اگر IP شما کشوری غیر از آمریکا بود روی click here کلیک کنید و کشور موردنظر را وارد کنید و ادامه دهید.
 

در این مرحله ایمیل مورد نظر برای Apple ID و پسوورد آن را وارد کنید. توجه داشته باشید که پسوورد باید تلفیقی از حرف و عدد انگلیسی همراه با یک یا چند حرف بزرگ باشد. نظیر 123456amiReza
 

سایر سوالات را نیز پاسخ دهید و به قسمت بعدی بروید. سوال های امنیتی مهم هستند. پاسخ آنها را به یاد داشته یاشید.

در این قسمت اطلاعات بدست آمده از IP Location را وارد کنید و اعداد را بصورت تصویر وارد کنید.
 

 برای اتمام ساخت شما حتما باید یک حساب بین‌المللی مانند Paypal یا VISA داشته باشید که با ورود شماره Apple ID را بسازید ولی اکثر ایرانیان دسترسی به چنین حساب‌هایی ندارند که راه دور زدن آن گیفت‌کارت آی‌تیونز است. از طریق سایت های فروش گیفت‌کارت یک گیفت‌کارت 5 یا 10 دلاری خریداری کنید برای نمونه از سایت www.itunes-giftcard.ir می‌توانید استفاده و خریداری کنید.
 



و رمز آن را مطابق تصویر در قسمت مشخص شده وارد کنید و گزینه create Apple ID را بزنید.
 

 در این قسمت error داده و به صفحه قبل بازمی‌گردد، با این تفاوت که در قسمت حساب بین المللی گزینه NONE هم اضافه شده است. آن را انتخاب کنید و Create Apple ID را بزنید. 
 

Apple ID شما ایجاد شده است. 
 

 
آی‌فون و آی‌پد خود را در قسمت Setting مطابق شکل به Apple ID وصل کنید و لذت ببرید.
 
 
 
منبع:برترینها