حتما بسیار متعجب خواهید شد اگر بدانید یک پسر بچه 5 ساله موفق به کشف یک باگ اساسی در نسل جدید کنسول بازی مایکروسافت شده است. توضیح این مشکل بسیار ساده است. این کودک می‌تواند بدون وارد کردن گذرواژه صحیح وارد حساب کاربری پدر خود شود!

به نقل از زومیت «کریستوفر وان هاسل» پنج ساله می‌تواند از حفاظ امنیتی ایکس‌باکس وان به راحتی عبور کرده و وارد سیستم شود. روشی که وی از آن استفاده کرده بسیار ساده است. پس از وارد کردن اطلاعات اولیه غلط برای انتخاب گذرواژه جدید، به جای وارد کردن کاراکتر یا عدد، فاصله خالی را به عنوان گذرواژه انتخاب کرده و با این روش موفق به ورود به حساب کاربری پدر خود شده است.

کریستوفر خردسال علی‌رغم سرخوشی از اینکه توانسته موفق به انجام این کار بزرگ شود، از ترس اینکه پدرش به خاطر این کار وی را تنبیه کند و یا اینکه کمپانی مایکروسافت به خاطر انجام این کار، کنسول وی را پس بگیرد و بازی‌های مورد علاقه این کودک را از بین ببرد عمیقا نگران بود؛ اما در واقع هیچ کدام از این اتفاقات به وقوع نپیوستند. به جای توبیخ و جریمه، کریستوفر چهار بازی رایگان، مبلغ 50 دلار و یک سال اشتراک رایگان Xbox Live Gold را به عنوان هدیه از مایکروسافت دریافت نمود. همچنین در اقدامی نمادین، مایکروسافت، نام این کودک خردسال را به لیست محققان امنیتی خود اضافه نمود. احتمالا وی جوان‌ترین فردی است که موفق شده نام خود را به لیست محققان این کمپانی بزرگ اضافه نماید.