تصاویر منتسب به iOS 8 فاش شد تا صفحه نمایش بزرگ‌تر آیفون 6 تایید شود

همانطور که می دانید کنفرانس توسعه دهندگان اپل دیگر برگزار خواهد شد و براساس شنیده‌ها و شواهد موجود، این کمپانی آخرین نسخه از سیستم‌عامل مخصوص ابزار‌های قابل حمل را در این کنفرانس معرفی خواهد کرد. از این‌رو بازار اخبار در مورد قابلیت‌ها و امکانات این سیستم‌عامل داغ است. اخیرا تصویری از محیط این سیستم‌عامل در حال اجرا روی نسل جدیدی آیفون یا یک امولاتور منتشر شده است که در ادامه مطلب به آن می‌پردازیم.

یکی از بزرگ‌ترین تغییرات اعمال شده که مطمئنا نظر هر کاربری را در اولین نگاه جلب می‌کند، تعداد ستون‌های مورد استفاده برای اپلیکیشن‌ها است که برخلاف سنت همیشگی iOS که از زمان عرضه در سال 2007 تا به امروز رعایت شده افزایش از چهار ستون به پنج ستون و تعداد ردیف‌‌ها از پنج ردیف به شش ردیف به‌همراه داک است که گواهی دیگر برای عرضه‌ی نسخه‌ای از آیفون با صفحه‌ی نمایش بزرگ‌تر است. رزولوشن این تصویر 1,600 در 966 است که پیش از این در هیچ‌یک از ابزارهای اپلی شاهد استفاده از چنین رزولوشنی نبوده‌ایم. ارمغان استفاده از چنین رزولوشنی دریک صفحه‌ی نمایش 4.7 اینچی تراکم پیکسلی نزدیک به 400 پیکسل در هر اینچ است که نسبت تصویر 16:10 را نیز به‌همراه دارد. این نسبت تصویر برخلاف نسل‌های اخیر آیفون،  16:9 است.

علاوه بر موارد ذکر شده، مجموعه‌ای از چند اپلیکیشن وجود دارد که پیش از این و در نسخه‌های پیشین iOS جزو اپلیکیشن‌های پیش‌فرض نصب شده نبودند که از جمله‌ی آن می‌توان به مجموعه‌ی iWorks اشاره کرد که شامل Pages ،Numbers و Keynote می‌شود. از جمله‌ی سایر اپلیکیشن‌های موجود باید به اپلیکیشن‌های iLife که شامل Garage Band ،iPhoto و iMovie می‌شود، اپلیکیشن پر حرف و حدیث HealthBook، CarPlay و اپلیکیشن ناشناخته‌ای که با عنوان Watch Utility نام گرفته است اشاره کرد. اپلیکیشن Watch Utilituy نیز احتمالا مرتبط با ساعت‌هوشمند اپل یعنی iWatch است. باید به این نکته اشاره کرد که از اپلیکیشن‌های Preview، TextEdit و Tips که پیش از این اطلاعات آن را در قالب تصویری منتسب به iOS 8 منتشر شد، در این تصویر خبری نیست.

هنوز نمی‌توان در مورد صحت و قطعیت این تصویر سخن به میان آورد. برای مثال می‌توان به آیکون Watch Utility اشاره کرد. اپل هیچ‌گاه اپلیکیشنی را با چنین آیکونی منتشر نکرده و نخواهد کرد، هرچند می‌توان این عامل را با در حال توسعه بودن سیستم‌عامل و همچنین این اپلیکیشن توجیه کرد. برای حصول قطعیت صحت این تصویر باید به انتظار روزهای آتی و کنفرانس توسعه ‌دهندگان اپل بنشینیم.

iOS8