clip_image001

یکی از بیشترین شکایات کاربران دستگاه های اندرویدی، عمر باتری آنهاست. دستگاه ها و باتری های آنها یکسان نیستند و میزان طبیعی عمر باتری آنها حدود یک روز است؛ از صبح که آن را از شارژ در می آورید تا شب که قبل از خواب آن را دوباره به شارژ می زنید. پس اگر از تمام شدن شارژ دستگاه اندرویدی خود ناراحت هستید، با گیک لرنینگ همراه باشید.

عوامل زیادی هستند که دست به دست هم می دهند تا شما را از شارژ باتری محروم کنند. از جمله: طبیعت باتری ها و دلیل فرسوده شدن آنها، شرایط و محیط استفاده، اپلیکیشن ها، و صفحه نمایش.

 

کمک! باتری من خیلی زود تمام می شود!

شاید برای شما پیش آمده که هیچ وقت شارژ کامل نداشته باشید. در واقع، اگر عمر دستگاه شما بیش از یک سال است و از آن خیلی استفاده می کنید، احتمالا حتی یک روز کامل هم نمی توانید از آن استفاده کنید.

باتری ها بسیار بی ثبات هستند و خیلی از افراد نمی دانند چه چیزی باعث می شود از کار بیفتند. شما نمی توانید یک محیط کاملاً مساعد برای طولانی شدن عمر باتری ها بسازید؛ پس بهتر است به طور معمولی از دستگاهتان استفاده کنید.

همه ی باتری ها تاریخ انقضا دارند، اما شما می توانید با استفاده ار دستگاهتان در دمای مناسب (گرما هم به اندازه گرما برای باتری مضر است)، قبل از فرسوده شدن باتری، از آنها نهایت استفاده را ببرید.

 

نکات مهم

دمای مناسب

اگر به مکان های سردسیر یا گرمسیر سفر کرده باشید، متوجه می شوید که گاهی باتری خودرو دچار مشکل می شود. زیرا باتری برای کار در دمای مناسب ساخته شده است.

باتری موبایل، تبلت یا لپ تاپ بسیار با باتری خودرو متفاوت است؛ اما شرایط استفاده از آنها شبیه به هم است.

باتری ها می توانند از دمای 0 درجه تا 70 تا 90 درجه را بدون عوارض دائمی تحمل کنند، اما به یاد داشته باشید که این مقادیر، حد بالایی است. شاید دمای محل زندگی شما بالا باشد؛ در اینجا عوامل دیگر به کار می آیند. اول از همه، صفحه نمایش و CPU دستگاه شما، گرمای زیادی تولید می کند. همچنین، ممکن است دستگاه شما توسط یک یا چندین قاب محافظت شود. یکی دیگر از این عوامل، محل نگهداری دستگاه شما از جمله جیب یا خودرو در یک روز گرم است. حتی استفاده طولانی از GPS یا نقشه می تواند دستگاه شما را تا حد غیر قایل تحملی داغ کند.

همچنین سرما هم می تواند برای باتری دستگاه شما بسیار خطرناک و مضر باشد؛ در صورتی که موبایل یا تبلت تان را برای مدت زیادی در محیط سرذی قرار دهید.

 

باتری کم، نه خالی!

باتری های لیتیوم یونی جدید بر خلاف باتری های قدیمی، نیازی به خالی شدن کامل باتری برای شارژ مجدد ندارند. در نتیجه، شما می توانید شارژ باتری دستگاه خود را از %95 و %70 تا %40 و %25 مصرف کرده و دوباره آن را به شارژ بزنید بدون این که هیچ آسیبی به باتری دستگاه شما برسد. بنابراین، ما به شما پیشنهاد می کنیم تا دستگاه خود را در حالی که بین %40 تا %70 شارژ دارد به شارژ بزنید.

در واقع، بهتر است باتری را به صورت مداوم شارژ کنید و نگذارید شارژ آن از %20 پایین تر بیاید. تا حد امکان از تخلیه کامل شارژ باتری جلوگیری کنید، زیرا ممکن است پس از مدتی، دیگر شارژ نشود.
 

ذخیره در %50
شارژ کردن کامل دستگاه و انبار کردن آن اثرات زیان آوری روی آن دارد. اما این اثرات به مراتب کم تر از تخلیه کامل شارژ است. پس اگر برای مدت طولانی نمی خواهید از دستگاه استفاده کنید، بهتر است شارژ آن را روی %50 قرار دهید.

 

از برق بکشم یا نکشم؟

روی این مبحث اختلاف نظر است. بر خلاف باتری لپ تاپ که به برق بودن آن اشکالی ندارد، احتمالا خیلی خوب نیست که موبایل یه تبلت خود را دائما در شارژ قرار دهید. چون ممکن است اثرات مضری روی آن داشته باشد. حتی اگر این اثرات را هم نداشته باشد، بهتر است با کشیدن موبایل یا تبلت خود از شارژ پس از زمان معین یا استفاده از پریز تایمر دار، در مصرف برق صرفه جویی کنید.

 

برای مطلع شدن از بقیه نکات، در مطالب بعدی با ما همراه باشید...

منبع:HowToGeek