سونی بعد از معرفی پرچمدار جدید خود در کنفراس جهانی موبایل، چندین بار به صورت رسمی اعلام کرد که Xperia Z2 با کمی‌تاخیر به صورت جهانی عرضه می‌شود. با این حال  Xperia Z2 هفته گذشته در سنگاپور عرضه شد.

 

پس از عرضه،  کاربران شکایاتی از بعضی بخش‌های این اسمارت فون داشته اند. اولین مشکل، مشکل داغ شدن بیش از حد اسمارت فون در هنگام ضبط ویدئوی ۴K است که بعضی مواقع باعث بسته شدن اپلیکشن دوربین (force close) نیز می‌شود. کمپانی سونی با اشاره به این مشکلات، بیانیه‌هایی را منتشر کرده که در ادامه به آن می پردازیم.

 

بیانیه سونی در مورد مشکل داغ شدن:

" ما از مشکل بوجود آمده در مورد ضبط ویدئوی ۴K در مدت طولانی برای بعضی از کاربران آگاهیم. ضبط ویدئوی ۴K از طریق این اسمارت فون نیاز به قدرت زیاد پردازنده و انرژی باتری زیادی دارد، همچنین مموری دستگاه هم از اهمیت زیادی برخوردار است. بنابراین برای توصیه می‌کنیم که یک SD card با ظرفیت بالا برروی اسمارت فون خود قرار دهید. با این کار شما می‌توانید ویدئوهایی با مدت طولانی تر ذخیره کنید. "

 

مشکل دیگر ذکر شده، وجود شکاف بین پنل جلوی دستگاه و فریم آن است. بطور معمول قابل توجه ترین قسمت در سمت راست و بالای اسمارت فون می‌باشد و به نظر می‌رسد که شیشه دقیقا در جای خود قرار داده نشده است.

این مشکل در نسخه سفید رنگ دستگاه بیشتر دیده می‌شود. بیشتر نگرانی کاربران از این فاصله, از بین رفتن خاصیت ضدآب بودن دستگاه است و فکر میکنند که با وجود این شکاف شاید این ویژگی از بین برود.

 

بیانیه سونی در مورد مشکل فاصله یا شکاف:

" ما از نگرانی بوجود آمده در مورد ویژگی ضدآب بودن اکسپریا Z2 برای بعضی کاربران، بدلیل بوجود آمدن این فاصله و شکاف آگاه هستیم و در حال بررسی این مشکل به وجود آمده هستیم. کاربران می‌توانند Xperia Z2 خود را به مراکز خدمات شرکت ما بیاورند تا تست ضدآب بودن برروی آنها انجام شود تا بدینوسیله نگرانی آنها رفع شود.